Mężczyzna stracił 170 tys. zł; oszust przekonał go, że chroni jego pieniądze
Jak poinformowała w czwartek Komenda Powiatowa Policji w Obornikach (woj. wielkopolskie), do mieszkańca powiatu obornickiego zadzwonił w środę nieznany mężczyzna podając się za pracownika banku. "Konsultant" poinformował go, że środki zgromadzone na jego rachunku bankowym są zagrożone.
"Mężczyzna, będąc przekonanym, że chroni swoje oszczędności przed przestępcami, wykonał przelewy na podane konta przez rzekomego pracownika banku. W ten sposób mężczyzna stracił ponad 170 tys. zł" – podała policja.
Policjanci ostrzegają przed oszustami i apelują, by zastanowić się, czy to może być potencjalne oszustwo, gdy proszeni jesteśmy, np. o wykonanie transakcji z naszego rachunku bankowego, przekazanie danych służących do logowania na konto, czy też wygenerowania kodów BLIK.
"Starajmy się zweryfikować tożsamość osoby, która do nas dzwoni, albo kontaktuje się z nami w inny sposób, np. poprzez komunikator internetowy, SMS czy pocztę elektroniczną. Warto zastanowić się i dokładnie wszystko sprawdzić przed wykonaniem czynności zleconej nam przez głos w słuchawce, aby nie stracić swoich oszczędności" – przypomina policja.(PAP)
autor: Anna Jowsa
ajw/ jann/